loading...
سایت جامع مذهبی
آخرین ارسال های انجمن
محمد حسین بازدید : 800 شنبه 27 آبان 1391 نظرات (3)

نقد سریال راستش را بگو

برنامه‌های و سریال‌های تلوزیونی طوری تهیه می‌شود که انگار تهیه کنندگان برنامه‌ها شناخت درست از هویت ایرانی و اسلامی ندارند اصلا انگار در یک جامعه دیگر زندگی می‌کنند.

به گزارش فرهنگ نیوز، وبلاگ قلم و دفتر در نقد سریال راستش را بگو نوشت:
این قافله تا به حشر ، لنگ است.

مدتی است که صدا و سیما لطف کرده و شروع به ساخت فیلم‌های معناگرا و اخلاق‌گرا نموده! جای بسی تقدیر و تشکر هم دارد! دست شما درد نکنه!  راستی این فیلم‌های معنا‌گرا کارشناسان مذهبی هم دارند یا خود آقای تهیه کننده با همکاری نویسنده و گارگردان تصمیم می‌گیرند که چگونه یک فیلم اخلاق‌گرا را بسازند، یک شخصی در اظهارات خود گفته بود که من! اساسا فلان فیلم را اخلاق‌گرا ساخته‌ام و قصد دارم به پرسش‌های دختران و پسران جوان پاسخ بگویم که می‌پرسند ما در محیط مختلط چگونه باید ارتباط داشته باشیم؟ بله! آقایان مسئول! یعنی ما باید فرهنگ کشورمان را باید دست چند تا تهیه کننده و کارگردان بسپاریم و آنها هم برداشت شخصی خودشان را از اخلاق با استفاده رسانه به مردم تزریق کنند، یعنی مردم باید با دیدن فیلم یا سریال، آداب معاشرت و سبک زندگی‌ای که ایشان تشخیص داده‌اند درست است با سبک زندگی اجتماعی خود جایگزین‌ کنند.

بخواهیم یانخواهیم رسانه تاثیر بسزایی در شکل‌گیری سبک زندگی مردم دارد و به مرور آثار آن در جامعه دیده می‌شود، که البته و صد البته مسئولان خود به این مسئله واقف‌اند.  

آقایان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران این ره که میروید به ترکستان است!  راه و روشی که در پیش داری، عاقبت خوبی ندارد، البته درک‌تان می‌کنیم که شما دغدغه جذب مخاطب‌ دارید، ولی تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که این کاتالیزوری که شما در اول برنامه‌هایتان استفاده می‌کنید تا مخاطب را در پای برنامه‌تان بنشانید شاید همان تعداد مخاطبی هم که دارید درآینده در زمره آن تعداد مخاطبی که ندارید قرار گیرند. برای جذب مخاطب وارد شدن به  مسائل دختر و پسری و جوانان با استفاده از ابزار آبگوشتی و نون اضافه، کار به جایی نخواهید برد.

 برنامه‌های و سریال‌های تلوزیونی طوری تهیه می‌شود که انگار تهیه کنندگان برنامه‌ها  شناخت درست از هویت ایرانی و اسلامی ندارند اصلا انگار در یک جامعه دیگر زندگی می‌کنند. تغییر الگوی زندگی و فاصله گرفتن از سبک و شیوه‌های زندگی ایرانی خطری است که اکنون از سوی صدا و سیما در برخی از برنامه‌هایشان دیده می‌شود و باعث شده که هویت جامعه ایرانی اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مقام معظم رهبری در ديدار جمعی از دانشجويان فرمودند: در کنار علم، فرهنگ و تزکیه و اخلاق و معنویت هم لازم است، در این هیچ شبهه نکنید. حرکتهایى (را) که (برخى) انجام مى‏دهند براى این‏که محیط دانشگاه و دانشجو را محیط بى‏‌دینى و بى‏‌معنویتى کنند، به نظر من گرچه یک مقدارش از روى غفلت است، اما یک مقدارش هم حساب‏شده است. در این قضیه خیلى‏‌ها مقصرند. 83.8.10


این بیان را بدین خاطر نقل کردم که وارد بحث نقد فیلم راستش را بگو که این روز‌ها از تلوزیون پخش می‌شود در فیلم راستش را بگو دنیای کاذب دانشجويي را مشاهده می‌کنیم که فضای درس و بحث علمی را کنار گذاشته و در فضای قه قه‌های مستانه جوانی دختر و پسر دانشجو بر سر مسائل هیچ غوطه‌ور است و غافل از آن‌که عملکرد رسانه‌ها نقش بنیادی در ایجاد انگیزه برای جوان و فرهنگ‌سازی و الگو دهی در محیط دانشگاه در بین قشر دانشجو و دانش‌آموز را دارد.

 


آداب معاشرت و استفاده از کلامات و حرکات بی‌ربط بین دختر و پسر دانشجو واقعا قابل تحمل نیست، رفتاری که از یک دختر و پسر دانشجوي ایرانی در این سریال به نمایش گذاشته می‌شود آیا معنای واقعی الگوی یک دانشجوی مسلمان است! آیا این نوع رفتار‌ها به عنوان یه الگو در آینده مورد استفاده قرار نخواهد گرفت؟

 

به افتخار آقای .... هورا...

 

متینگ گرفتن! بله

 


در حال رو کم کنی آقا پسر!

 

چهره‌ای که از یک دانشجوی مسلمان در رسانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود فارغ از این که یک دانشجو باید ؛ خوب درس بخواند تا پس از فارغ التحصيل شدن بتوانيد در خدمت جامعه خویش باشد باید به مسائل اخلاقی دینی نیز توجه داشته‌ باشد، قرآن مجید می‌فرمایند «كونوا دعاه الناس بغير السنتكم» عملا و با رفتار خودتان مردم را به راه حق دعوت كنيد.

"راستش را بگو" الگویی کاذب از محیط دانشگاه را به نمایش می‌کشد که البته نباید انتظار داشته باشیم بر جامعه تاثیر نگذارد. چرا که ظرفیت‌های افراد جامعه با هم متفاوت بوده، ضمن این‌که تاثير فرهنگي محیط دانشگاه  در تغييرات زندگي اجتماعي مردم بسیار مؤثر است. دانشگاه‌ محفل فرهنگي زندگي مردم هر جامعه است و این از نقش‌آفريني‌  فرهنگي ـ اجتماعي نباید به ابزار جذب مخاطب با به تصویر کشیدن چهره‌ای کاذب، ظلم فرهنگی به آن روا داشت که متأسفانه اکثر موارد با به تصویر کشیدن دانشگاهها؛  مظلوميت فرهنگي آن همچنان مشاهده می‌کنیم.

 


خبردادن به استاد که در متینگ با آقایون پیروز شدن با هیجان کنترل نشده

یک دانشجوی مسلمان اعم از پسر یا دختر باید  احساسات و عواطف خود را به خوبى هدايت نموده و تعادل نيروهاى احساسى و عقلانى وجود خويش را حفظ كند تا محل سوء استفاده از احساسات وجود نداشته باشد که متاسفانه در این سریال به درشتی!! می‌بینیم که هیچ گونه کنترلی بر احساسات و عواطف وجود ندارد، در داد و ستد عاطفى با هم دانشگاهیان و معلمان و مربيانش، کاملا افراطى عمل‌ می‌کنند و هیچ کنترلی بر لحن سخن گفتن خویش ندارند.

                                       برای رفتن به آرشیو نقد فیلم کلیک کنید 

www.salehinebeheshti.ir سایت جامع مذهبی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عرفان در تاریخ 1391/09/13 و 23:18 دقیقه ارسال شده است

واقعا چه فیلمیه ؟

با انقلاب ما دارند چی کار می کنند؟

آقای تهیه کننده فیلم :

1. روابط آزاد دختر و پسر نامحرم رو که ترویج می دیدید . . .



2. روحانیت رو که از اسلام جدا می کنید . . .



3. عرفان های کاذب که ترویج می دیدید . . .



4. چهره غیر واقعی زنان و دختران محجبه رو که ارائه می دید . . .



5. اعتراف به گناه که می گیرید . . .



6. ماموران امنیتی رو که منفور و غیر منطقی ارائه می کنید . . .



7. مردم شریف ایران رو فاسد و تباه ترسیم میکنید . . .

آخرش که چی؟

اللهم عجل لولیک الفرج


این نظر توسط مهدیار در تاریخ 1391/09/05 و 11:22 دقیقه ارسال شده است

سلام
متاسفانه فیلمای تلوزیون ما همش مشکل داره
فیلم خارجی آدم نگاه کنه بهتره
اونا لااقل به اعتقادات کار ندارند اما تمام آهنگ ها و فیلم های ما اعتقادات را نشانه گرفته
نبود کارشناسان مذهبی در حوزه ی فیلم و سریال ما به خوبی احساس میشود
ممنون از بصیرتتان

این نظر توسط parisa در تاریخ 1391/08/27 و 19:02 دقیقه ارسال شده است

salam merc aliiiiiiiiiiiiiii bodشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام سایت صالحین بهشتی در راستای ترویج فرهنگ حلقه شجره طیبه صالحین شروع به کار کرد و تلاش ما این است به عنوان یک سایت جامع مذهبی تمامی نیازهای یک فرد مذهبی در همه زمینه ها از قبیل وبلاگ نویسی،برنامه های موبایل و کامپیوتر،کتوب و ... را برطرف نماید بازدید کننده محترم لطفا ما را در رسیدن به هدفمون کمک کرده و ما را از نظراتتون محروم نفرمایید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 395
  • کل نظرات : 344
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 374
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 530
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 865
  • بازدید ماه : 865
  • بازدید سال : 64,366
  • بازدید کلی : 1,382,008
  • کدهای اختصاصی
    نام و نام خانوادگی
    پست الکترونیکی
    شماره تلفن
    مبلغ به تومان
    توضیحات
    کد بنر ما

    كد بنر رنگی ما:

     

    كد بنر سیاه و سفید ما: