loading...
سایت جامع مذهبی
آخرین ارسال های انجمن

وقتی این فیلم را دیدم ، تصمیم جدی گرفتم که یک دوچرخه بخرم و جو دوچرخه سواری من رو گرفت. اتفاقا وقتی فردای همون روز ، جایی میرفتم پیرمردی رو دیدم که دوتا دوچرخه توی دستش بود و میفروخت ، اما امان از جیب خالی !

شاید بپرسید چه ربطی داره. این تیکه رو گفتم تا تاثیر فیلم درست و حسابی رو ببینید چیه.

خوب بسه دیگه کتابی بنویسیم. این فیلم در نگاه اول دغدغه بزرگی را دنبال نمیکند ، بلکه به شغلی میپردازد که در این دنیایی که اینقدر پیشرفت تکنولوژی را داریم. نشان میدهد هنوز برخی ابزار قدیمی تر کاربرد بسیاری دارند. البته در قسمت پیامهای فیلم به پشت پرده ها هم برای علاقه مندان اشاره خواهم کرد.

بازی بازیگران و جوزف گوردن که پیش میرود

بازیها همه قابل قبول و خوب است. با اینکه بازیگران درجه اول در این فیلم کم هستند اما باید اعتراف کرد گوردن خوش درخشیده است. او که پله پله بالا می آید. در هر کارش بهتر از کارهای قبلی اش ظاهر میشود. شاید خیلی زود باشد برای قضاوت اما گوردن استحاقش را دارد.

بقیه با اینکه شهرت چندانی ندارند ولی خیلی طبیعی بازی کرده اند قابل پذیرش است که مدتی است اینکاره هستند!

فیلمبرداری ای که میتوانست شاهکار باشد

فیلمبرداری نوآوریهای خوبی دارد مثلا صحنه ای که دوربین رو فرمان دوچرخه است ، حس بازیهای رایانه ای را میدهد و جذاب از آب درآمده اما تعداد این نوآوری ها خیلی کم است . این فیلم این اجازه را به مدیر فیلمبرداری و کارگردان میداد که کارهای خارق العاده ای در فیلمبرداری مثل صحنه ای که گفتن انجام بدهند که متاسفانه این فرصت را سوزانده اند و شک نکنید میتوانست شاهکاری حداقل در سال 2012 در فیلمبرداری خلق شود.

جلوه های ویژه ، کمک بزرگ

جلوه های ویژه رایانه ای فیلم مثل آن صحنه هایی که مسیر را میبینیم خیلی به روند فیلم کمک کرده است این یک تکنیکی است که در فیلمهای ایرانی جایش خالی است مخصوصا در فیلمهای تاریخی نقشه و این نوع نشان دادن زمان و مکان مخاطب را از روندی که شخصیت طی میکند آگاه میکند و به همزاد پنداری بیشتر کمک میکند.

این فیلم مدیون جلوه های ساده و زیبای خودش در نشان دادن زمان و مکان است وگرنه رفت و برگشت های زمانی و مکانی فیلم مخاطب را گیج و گنگ میکرد و با یک اثر بسیار ضعیف روبرو بودیم.

فیلمنامه و تعلیق واقعی

فیلمنامه فیلم تعلیق را در جای درستی برای مخاطب باز میکند وقتی میفهمیم که چه کار بزرگی بر گردن "وایلی" است تعلیق آغاز میشود خرده تعلیقهایی مثل اوایل اثر که پلیس قمارباز فیلم و تعقیب و گریزش با شخصیت اصلی را داریم که واقعا تعلیق است از یک جایی به بعد شما میخ کوب میشوید تا ببینید چه بلایی سر شخصیتها می آید.

گافهایی هم فیلمنامه دارد مثل دوچرخه سواری "وایلی" بعد از آنکه دنده هایش خرد میشود. آدم یاد فیلمهای هندی میفتد. مخصوصا آنجایی که از روی ماشینها و از پارکینگ فرار میکند و بیرون میرود. انصافا کمی اغراق آمیز است.

شخصیت پردازی ها گاها می لنگد . کار را متوجه میشویم ، رابطه "وایلی" با کارش را هم همین طور . اما برخی روابط بین دوستان شاید پرداخت بیشتری میخواست یا مثلا چرا "وایلی" نمیخواهد کار اداری کند و دلایلی که بیان میشود قانع کننده نیست و اینکه این کار پرخطر را که هر آن احتمال مرگ هست را چرا اینقدر به آن علاقه مند است. محدود کردن زمان پرداختن فیلم شاید بهانه ای شده برای اینکه بعضی جاها شخصیتها ناقص بمانند و از تیپ فراتر نروند.

پیامهای فیلم برای علاقه مندان

مهم ترین و اصلی ترین پیام اینگونه فیلمها یک چیز بیشتر نیست. "چینی ها دوستتان داریم".

همان طور که خیلی از شما میدانید صهیونیستها یک انتقال ثروتی و حمایتی را که سالها ، روی آمریکا داشته اند به طرف چین میبرند به دلیل جمعیت زیاد و قدرت اقتصادی .

اینکه یک زن چینی فرزندش را میخواهد به آمریکا بیاورد و نشان دادن فرزندش که خیلی هم دوست داشتنی است این پیام را به چینی ها میدهد که ببینید ما چقدر به شما علاقه مندیم حاضریم جانمان را به خطر بیاندازیم تا شما به خواسته هایتان برسید. حمایت چینی ها حالا دیگر به تارانتینو هم سرایت کرده این کارگردان که عددی در مقابل او نیست.

این قدر این پیام در فیلمهای آمریکایی زیاد شده که من را عصبانی میکند که در هر فیلم انگار طرف باید یک فداکاری برای چینی ها بکند تا مجوز بگیرد!!

پیامهای خوبی هم فیلم دارد مثل کارکنید حتی اگر خیلی سخت و مرگ آور باشد ، این برای دولتهایی که در اشتغال زایی ضعیف هستند میتواند نمونه فیلم خوبی باشد.

حرف آخر

این فیلم عالی نیست و قطعا میتوانست تبدیل به یک شاهکار بشود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام سایت صالحین بهشتی در راستای ترویج فرهنگ حلقه شجره طیبه صالحین شروع به کار کرد و تلاش ما این است به عنوان یک سایت جامع مذهبی تمامی نیازهای یک فرد مذهبی در همه زمینه ها از قبیل وبلاگ نویسی،برنامه های موبایل و کامپیوتر،کتوب و ... را برطرف نماید بازدید کننده محترم لطفا ما را در رسیدن به هدفمون کمک کرده و ما را از نظراتتون محروم نفرمایید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 395
  • کل نظرات : 344
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 374
  • آی پی امروز : 103
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 530
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 966
  • بازدید ماه : 966
  • بازدید سال : 64,467
  • بازدید کلی : 1,382,109
  • کدهای اختصاصی
    نام و نام خانوادگی
    پست الکترونیکی
    شماره تلفن
    مبلغ به تومان
    توضیحات
    کد بنر ما

    كد بنر رنگی ما:

     

    كد بنر سیاه و سفید ما: